„Wizualizacja architektoniczna w programie 3Ds Max: modelowanie”
Wymagania wstępne:
Kursant potrafi korzystać z komputera (podstawy obsługi systemu Windows, przeglądarki internetowe, Paint, Microsoft Word, itp.)
Imię, nazwisko i tytuł / stopień prowadzącego:
dr hab. inż. arch. Joanna Jabłońska, prof. ucz. (Photoshop), joanna.jablonska@pwr.edu.pl
mgr inż. arch. Paweł Janas (3ds Max)
Cele zajęć i zakładane efekty kształcenia:
Przekazanie kursantom wiedzy o obsłudze interface'u programu 3ds Max w zakresie modelowania obiektów architektury oraz podstaw programu Photoshop.
- Przedstawienie informacji dotyczących kompozycji obrazu i kadrowania przy wykorzystaniu programu Photoshop.
- Przekazanie studentom wiedzy o metodach tworzenia trójwymiarowej geometrii budynków w programie 3ds Max w oparciu o rysunki CAD – modelowanie za pomocą edycji krzywych.
- Przekazanie studentom wiedzy o metodach tworzenia trójwymiarowej geometrii obiektów w programie 3ds Max poprzez modelowanie za pomocą edycji brył (tzw. polymodeling), z możliwością wykorzystania blueprintów.
- Nauka modelowania obiektów za pomocą symulacji tkanin w programie 3ds Max.
- Przyswojenie przez kursantów wiedzy o zarządzaniu pracą w scenie 3ds Max przy wykorzystaniu warstw, kodu kolorystycznego, grup i materiałów.
Forma nauczania (tradycyjna / zdalna): tradycyjna
Krótki opis zawartości całego przedmiotu:
Podstawowym celem kursu jest przekazanie wiedzy na temat obsługi programu 3ds Max i zadań z zakresu budowy modeli trójwymiarowych oraz wizualizacji komputerowej, jakie można zrealizować przy jego użyciu. W cyklu zajęć zostanie omówiony:
- interface i narzędzia programu 3ds Max;
- tworzenie i modyfikacja brył prostych oraz złożonych;
- tworzenie warstw, grup obiektów, ich cechy, opcje modyfikacji i zastosowania;
- zastosowanie niezbędnych modyfikatorów;
- optymalizacja obiektów w celu zwiększenia efektywności pracy w obrębie sceny;
- zasady kompozycyjne wizualizacji;
- rezultatem prac wykonywanych przez kursantów będzie model domku jednorodzinnego wraz z otoczeniem oraz część jego wyposażenia (meble).
Literatura podstawowa:
1. Derakhshani R. L., Derakhshani D., Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podręcznik (ebook), Helion 2014
2. Forum programu 3ds Max, https://max3d.pl/forum/
3. Pasek J., Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2013 i 3ds Max Design 2013. Szkoła efektu, Helion 2014
4. Pazdur W., 3ds Max. Leksykon (ebook), Helion 2012
5. Tutoriale na forum programu 3ds Max na oficjalnej stronie Autodesk’u https://area.autodesk.com/tutorials/?_ga=2.204582038.722815624.1533112422-1893900670.1520713437
6. Opracowania własne prowadzącego – tzw. tutoriale
Literatura uzupełniająca:
7. Ożóg K., 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie 3D, oświetlenie i renderowanie, Videopoint, 2015
8. Forum programu 3ds Max na oficjalnej stronie Autodesk’u https://forums.autodesk.com/t5/3ds-max/ct-p/area-c1
Warunki zaliczenia:
Wykonanie projektu zaliczeniowego i przedstawienie go w formie prezentacji multimedialnej, ukazującej etapy jego tworzenia wraz z elementami grafiki 2d.
Koszt kursu: 1200 zł
Terminy:
Kontakt:
Anna Fąfara
anna.fafara@pwr.edu.pl
tel. 71 340 75 15
pokój 120